Kauppakeskuksella on ainutlaatuinen asema kodin ulkopuolella. Pitkät vierailuajat viihtyisässä ympäristössä tarjoavat brändeille optimaaliset mahdollisuudet tavoittaa ja vaikuttaa ihmisiin.

Suomen osalta tutkimus kattaa laajasti maamme kauppakeskuskävijät, joka on 4,3 miljoonaa ihmistä (15-78 vuotta). Vastaajien vastaukset paljastavat 3 selkeää syytä vierailulle; tehdä ostoksia, tutkia tuotetta / palvelua ja saada inspiraatiota. Keskimääräinen oleskeluaika on huikeat 1 tunti ja 24 minuuttia, ja 95 % kokee olleensa tyytyväinen käyntiinsä.

Nordic Mall Index toteutetaan vuosittain ja se keskittyy ihmisten käyttäytymiseen ja aikomuksiin kauppakeskusympäristössä.

Tutkimuksen on toteuttanut Oceanin puolesta Oui-agency ja he ovat käsitelleet yhteensä 649 verkkohaastattelua valtakunnallisesti 15-78-vuotiaiden edustaessa kohderyhmää.

– Koemme suurta uteliaisuutta siitä mitä kauppakeskusympäristössä tapahtuu ja haluamme saada kauppakeskusympäristön osalta enemmän dataa ja uutta ymmärrystä ihmisten tunnesiteistä oleskeluun ja vuorovaikutukseen. Näemme mm. että Suomessa keksimääräinen vierailuaika on noin 1,5 tuntia, että 87 % kävijöistä näkee DOOH-mainoksia ja että huikeat 49 % näkee saman viestin useita kertoja. Tutkimus antaa mediatoimistoille ja media-asiakkaille loistavan työkalun täydentämään kampanjasuunnitelmia, sanoo Jukka Leskinen, Managing Director, Ocean Outdoor Finlandilta.

Tutkimuksen presentaatio julkaistaan digitaalisessa muodossa meidän verkkosivuille lokakuun aikana.

#oceanoutdoor #dooh #doohadvertising #finland #shoppingmalls